Gymnasiepanik, i repris.

Tror jag blir galen. Just som jag lugnat ner mig när det gäller gymnasiet så händer detta. Det är tydligen bara 30 personer som sökt till gymnasiet där jag ska gå och bara ungefär 15 stycken som kommer in till hösten. Skolan har även fått riktigt mycket kritik. En orsak är bland annat att de har gett högre betyg till elever än vad de förtjänar bara för att skolan ska se bra ut, alltså att elever alltid går ut med bra betyg. Har vetat det ett tag, men nu har det till och med varit med på nyheterna. Där går gränsen för mig. Jag har verkligen ingen lust att kanske ha gått ett år på skolan när den går i konkurs vilket den troligtvis kommer göra om det fortsätter så här. Så jag har bestämt mig för att jag ska byta skola på något jävla sätt. Ursäkta svordomar nu, men sånt här händer alltid mig och orkar verkligen inte just nu.
Så från att ha tänkt gå Samhäll - Media ska jag nu också byta linje till Estet - Bild & formgivning. Tror det kommer passa mig mycket bättre. Vet inte om jag skulle klara av att gå tre år utan att få måla i skolan! Dessutom får jag samhällsgrunden på det som gör att jag kan plugga vidare till polis senare om jag skulle vilja.
Nu ska jag bara fixa det här också. Antingen byter jag i höst, eller nu, på något sätt .. Blir snart galen tror jag.
Håller alla tummar jag äger för att detta kommer funka som det ska!!

Louise Johansson

Kolla om du kan byta nu. Dock är ju omnvalsperioden över så det kan bli lite svårt.

Men prata med din syo så får du nog med stor sannolikhet hjälp därifrån!

2012-06-18 @ 08:23:24
URL: http://myharmony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?


Din e-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:


NEIAPHOTO.BLOGG.SE
På denna bloggen kan ni ta del av min vardag i bild och text. Som ni säkert kan se så har jag ett stort intresse för fotografering, vilket mycket av bloggen handlar om. Jag bor på en ö på västkusten med min familj och mina djur och är även medryttare på en ponny som heter Belair som ni säkert också kommer få se ganska mycket av här på bloggen. Jag är 16 år och har precis börjat första året på gymnasiet. Enjoy!

Kontakt: blogg.neiaphoto[a]gmail.com

bloglovin