Skridskor i mörkret.

Jag fick en spontan idé förut, så pappa och jag åkte bort till en liten sjö i närheten som har blivit helt genomfrusen eftersom den inte är djup alls, bara någon meter ungefär, haha. Det var snö på men isen var väldigt blank och bra att åka på så där åkte jag runt en stund och pappa tog kort. Hur mysigt som helst! 
Tidigare idag tolkade jag, Sanna och hennes kompis Alice med Billy. Han var hur hoppig som helst och snurrade runt hela tiden så det var lite krångligt med selen och så. Jag tolkade sist och det gick faktiskt väldigt bra även om jag stod på miniskidor. Ramlade några gånger. Sista gången fick Billy något spel och stack hem till stallet i full galopp med hela selen med rep och allt efter sig. Det var riktigt tur att han inte trasslade in sig och gick omkull på grusvägen. Själv fick jag en fläskläpp och en uppriven haka efter fallet, men annars blev det ingen större skada på någon av oss! Men det var riktigt kul innan dess i alla fall! ;) 
Förutom det så har jag övningskört väldigt mycket och det känns väldigt bra nu. Jag kör runt hemma på grusvägarna än så länge och vänder fram och tillbaka. Hur kul som helst, haha! Nu ska jag äta lite och sen sova, för imorgon är det skola igen .., jag vill inte! Puss på er!

Ellen (alatariel)

Åh så mysigt! Jag har inte ännu åkt skridskor en ända gång i år! :3

Svar: Jaa det var det allt! Det får du se till att göra då tycker jag, så himla kul! :))
Linnea Eriksson

2013-01-21 @ 20:54:34
URL: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?


Din e-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:


NEIAPHOTO.BLOGG.SE
På denna bloggen kan ni ta del av min vardag i bild och text. Som ni säkert kan se så har jag ett stort intresse för fotografering, vilket mycket av bloggen handlar om. Jag bor på en ö på västkusten med min familj och mina djur och är även medryttare på en ponny som heter Belair som ni säkert också kommer få se ganska mycket av här på bloggen. Jag är 16 år och har precis börjat första året på gymnasiet. Enjoy!

Kontakt: blogg.neiaphoto[a]gmail.com

bloglovin