Turkiet 2013 del 7.

En vacker solnedgång någonstans mellan Taurusbergen 
Fina mami under ett olivträd
En liten oliv hihi
Kryddor på bazaren i gamla staden
Detta var den sista delen av min resumé på resan i bilder. Jag hoppas att ni tyckte om vad ni såg. Jag blir i alla fall väldigt glad när jag ser bilderna och längtar tillbaka något enormt. De som känner mig vet att detta var den första resan jag gjorde till ett lite varmare land. Resan var helt fantastisk och jag är så glad att mamma och jag enades om att vi inte bara skulle ligga och steka vid poolen. Vi bodde alltså i en stad i turkiet som heter Antalya på ett otroligt mysigt hotell nära den gamla staden Kaleiçi. Personalen på hotellet var jättetrevlig, speciellt min älskling bartendern, haha. Rummet var inte så dåligt det heller, om man bortser från badrummet som var i det minsta laget och där man såg upp på vinden mellan takbrädorna. En annan liten negativ sak var alla köpmän som var väldigt jobbiga och efterhängsna då de nästan tvingade en att köpa saker. 
Men annars saknar jag allt. Att gå runt sakta i solbelysta Kaleiçi, äta god mat på alla mysiga uteserveringar, kolla runt i alla konstiga affärer på Atatürk, äta frukost under apelsin och mandarinträd, sova i en skön hotellsäng, bada och sola vid poolen, få brunbrända ben och bikinistreck på överkroppen, gå runt i shorts och sandaler i 27° värme, snorkla i turkosblått vatten, bada i Kleopatras pool på Pamukkale och träffa på snällt folk och en ny kultur. 
 
Turkey, I'll be back someday. 

Ellen (alatariel)

Åh vad härligt! Den första bilden är så väldigt fin.

Svar: Verkligen härligt! Tack :D
Linnea Eriksson

2014-01-19 @ 13:12:24
URL: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?


Din e-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:


NEIAPHOTO.BLOGG.SE
På denna bloggen kan ni ta del av min vardag i bild och text. Som ni säkert kan se så har jag ett stort intresse för fotografering, vilket mycket av bloggen handlar om. Jag bor på en ö på västkusten med min familj och mina djur och är även medryttare på en ponny som heter Belair som ni säkert också kommer få se ganska mycket av här på bloggen. Jag är 16 år och har precis börjat första året på gymnasiet. Enjoy!

Kontakt: blogg.neiaphoto[a]gmail.com

bloglovin