I min kameraväska.

Tänkte göra ett litet inlägg om vad jag har i min kameraväska. Kameran, alla objektiven och några av tillbehören har jag köpt för egna pengar vilket är helt klart värt varenda öre. Resten har jag fått i födelsedagspresent eller julklapp. Jag kommer försöka uppdatera snabbt efter nya inköp eller saker jag sålt.  

KAMERA
Just nu äger jag en Nikon D5000. Jag har haft den i över ett år och är mycket nöjd med den. Den har lärt mig väldigt mycket. Dock ska den säljas då jag letar ett nytt kamerahus.

OBJEKTIV 
· AF-S Nikkor 18-55mm f/3.5 - 5.6 VR - Ett kitobjektiv som jag fick med när jag köpte min kamera. Ett objektiv jag varit mycket nöjd med tills nyligen då jag köpte mitt nya som jag mest använder nu. Det ska säljas tillsammans med kamerahuset.

· AF-S Nikkor 55-200mm f 4-5.6 VR - Ett zoomobjektiv jag har haft i snart ett år. Har inte använt det så mycket på senaste, använder det mest när jag fotograferar på t.ex hästtävlingar.

· AF Nikkor 50/1.8D - Ett nyligen köpt objektiv som jag är otroligt nöjd med. Rekommenderar det varmt om man har en kamera med inbyggd autofokusmotor, vilket tyvärr inte min har. Har dock inget emot att fokusera manuellt men nu när jag ska köpa nytt kamerahus kommer jag absolut köpa ett med inbyggd autofokusmotor.

TILLBEHÖR
· Close-Up-filter, HOYA HMC 52mm +1.2.4 - Flitigt använda av mig. Tycker det är ett bra alternativ om man inte har råd med ett makroobjektiv. Lätta att använda och man får ett bra resultat - säkerligen inte lika bra som ett makrooobjektiv, men de räcker gott för mig. 

· Skylight filter, HOYA MHC 52mm SKYLIGHT [B] - Har inte så mycket att säga om det egentligen. Hittade det nyss, inlägget om det hittar ni här. Det är väldigt gammalt och vet inte riktigt om det har full funktion eller inte.

· Trådlös Fjärrutlösare, Phottix 2.4GHz N10 - En riktigt bra trådlös fjärrutlösare som sträcker sig 100m. Köpte den på kaffebrus.com.

· Batterigrepp, Phottix - Det ska säljas om jag köper ny kamera eftersom det bara passar till Nikon D5000. I allmänhet tyckte jag inte att det hade så skönt grepp som jag hade väntat mig. Det har plats för två batterier. Köpte det på kaffebrus.com.

· Reflexskärm, Silver/Vit 110 cm - Köpte den på tvspelsweb.com och har använt den mycket sedan dess.

· Reflexskärmshållare - Köpt på kaffebrus.com.  

· Stativ, Braun Lightweight 3001 - Inte ett av de dyraste man kan köpa men tycker det är riktigt bra. Funkar i alla fall hur bra som helst för mig. Har haft det i över ett år och allt funkar perfekt.

· Kameraväska, Lowepro - Plats för kameran med objektiv på + ett extra objektiv. Finns även lite andra fack inuti och utanpå, perfekta för minneskort eller extra batterier. Dock skulle jag behöva en lite större just nu. Men den har hållit väldigt länge och jag tycker den är riktigt bra.

ÖVRIGT
· Extra batteri, Minneskort 4GB, Minneskort 8GB.


EVELINA art & photos

vad kostade det här objektivet : · AF-S Nikkor 55-200mm f 4-5.6 VR

2011-08-07 @ 19:48:48
URL: http://evelinaahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?


Din e-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:


NEIAPHOTO.BLOGG.SE
På denna bloggen kan ni ta del av min vardag i bild och text. Som ni säkert kan se så har jag ett stort intresse för fotografering, vilket mycket av bloggen handlar om. Jag bor på en ö på västkusten med min familj och mina djur och är även medryttare på en ponny som heter Belair som ni säkert också kommer få se ganska mycket av här på bloggen. Jag är 16 år och har precis börjat första året på gymnasiet. Enjoy!

Kontakt: blogg.neiaphoto[a]gmail.com

bloglovin